Thursday 24 March 2011

Me Cinta Bali - hari ketiga

Cepat jer masa berlalu, lagi cepat kita rasa bila  tgh  bercuti kan..... tahu2 dah masuk hari yang ketiga kita di Bali.Oleh kerana masa di Bali ni awal satu jam jadinya kena la bgn awal sebab nk mengejar masa, nanti sekejab jer dah gelap.Jadinya selepas sarapan ( menu sarapan di hotel ni sama jer x tukar pun ) kita semua pun mula dgn mission masing2 iaitu shopping,cari barang2 yg murah harganya dari Malaysia, yg x akan ada di Malaysia dan mencuba makanan2 disini ( yang pelik2 x nk try ).Seperti smlm kita hanya berjalan kaki saja utk shopping ni. Tempat pertama kami kunjungi ialah Kedai Joger. Kedai yang terletak di Jln Raya Tuban, dekat jer dekat hotel yg kami bermlm . Kedai ni menjual ole2 ( cenderamata/cenderahati) dan byk menjual T-shirt dgn kata- kata unik karya khas dari Mr.Joger.Selipar2 yang unik pun ada kat sini.Agak lama juga kami disini memilih barang, kedai Joger ni ramai didatangi pelancong2 luar dan dalam utk tujuan yang sama dan kedai ini juga terkenal di kalangan pelancong2.Kata orang klu pi Bali mesti berkunjung ke sini klu x sampai ke kedai Joger ni bererti x lengkap le kunjungan kita ke Bali ini.

Deretan kedai di belakang Hotel Bakung Sari

Angkut2 -  kenderaan awam yg digunakan oleh org2 di sini.

Salah satu hotel yg berdekatan dgn Pantai Kuta.

Hari ketiga- We all tour d  Kuta area by kaki jer- on da way to JOGER.

Di Dlm JOGER.My Hubby siap carry raga tu nk shopping. Dia beli selipar gan t-shirt kat sini.

Din gan Eza sambil2 memilih baju anak2, kita posing dulu.

VIP get 50% off.

Me n Intan at JOGER.

Jalan raya yang sempit.

Me di area jalan Legian, Bali.

Jalan punya jalan, kami sampai di Monument bom bali. Kat sini ada menceritakan bagaimana tragedi kejadian dasyat ini berlaku dan jumlah mangsa yang terkorban. Monument ini terletak di area Jln Legian, Kuta,Bali. Area disini byk dikelilingi tempat2 hiburan, cafe, restoran dan butik2 baju.

nampak x perempuan yg pegang kamera di blkg tu, kami minta tolong dr kwn dia utk snap2 gambar ni.

Lunch time - tgh sambung berjalan2 nampak kedai mkn ni so kami serang, murah jer mkn di kedai ni, nasi campur yg      harganyer dikenakan start dr  Rp14k to Rp20k. Masih di area Jln Legian,Kuta.

semua berhenti  berposing dulu setelah penat meneroka butik2 disini.

Budak perempuan yang menjual gelang2 kulit, percuma utk kita sebab ambik gambar dgn dia,hehehehe....but kesian pulak kita kasi la hadiah peringatan kat dia....duit malaysia RM2 hengget ajerrr....

Patung2 kelakar.

Kita berjalan hingga sampai ke pantai kuta akhirnya, waktu ketika ini dlm pukul 3 ptg, ramai gak
     pelancong2 yang bersantai pada waktu ini.

intan,stephanie and angie....

tetiba jer husband n wife ni bertukar jadi penari barong...(di tepi pantai kuta.)

Temple2 lama yang terletak di tepi pantai kuta. Cuba tgk di kanan sekali, nampak x.....seram siot....

yg ni pulak ...misteri nusantara...hehehehehe..

monument yg tidak dapat dikenal pasti dan kita x tau pun tulis apa sebab dlm tulisan thai.

Sekarang baru rasa menyesal sebab x beli lukisan kat sini.

Penat berjalan seharian, kami berkumpul dan berehat di starbuck yg berdekatan dgn Hard Rock Cafe. Setelah berbincang, ada yang decide nk blk hotel, ada yg nk pi massage bdn dan kita nk pi Denpasar, pi cari kain batik dan telekung di pasar situ. Sampai disana suasana sudah agak gelap, perjalanan dlm 30 minit, kami ke sini dgn menaiki taxi, dan pulang ke hotel dgn taxi yg sama. Kebanyakkan kedai sudah tutup, cuma ada beberapa buah kedai lg yg buka, maka kita x da byk pilihan utk survey harga, but still murah lg compare to Malaysia. So next time if ada rezeki ke Bali lagi, akan dtg sini awal2 pagi untuk shopping la kan .....apalagi.

Malamnya pula, kami sekali lg bergerak ke susur jalan di tepi pantai kuta sebab dah kebuluran tahap gaban. Menu pilihan mlm ni, Mcd dgn Kfc. Kami ada juga mencuba tauhu goreng yg ranggup yg di jual di area situ, gerai tepi jalan jer.Sedap gak tauhu tu..yum yum...terliur sudah, but mesti mkn cepat2, klu sejuk dah mcm getah sekerab.

KFC di Bali.

Gerai tauhu goreng ranggup, sedap....

Dinner di Mcd - yang pakai baju pink tu, katanya topi dia ada tulis Bali tu...

Malam terakhir kami di Bali, masing2 dah lebam duit pun udah kurang, jadinya tido jer la.....besok sudah mau pulang.

bersambung di entry : Me cinta bali - hari keempat.