Friday 25 March 2011

Me cinta Bangkok - 2009

Me cinta Bangkok,.....percutian ini juga pada tahun 2009.Klu tak silap dalam bulan ogos. Actualy memang tak ada plan langsung untuk ke sini, dah ada orang nak belanja  kita kan, so pergi je  la kan. Kenapa dia belanja kita yer, sebab2 nyer kita tak boleh nyatakan kat sini kira pnc lah yer ( pnc - private and confidential).Kita cuma bawak beg baju jer, yang lain semua ditanggung beres. Huyooo bestnya,....mcm tak percaya bila dapat pi bangkok free. Kita berangkat dari Lcct ke Bangkok dengan penerbangan Air Asia pada pukul 8.30 mlm. Sekejab je rasa diatas awan ni klu ke Bangkok sebab perjalanannya dlm satu jam aje.


    Semasa ni penyakit H1N1 tgh popular, makanya kena pakai mask.

Akhirnya kita semua landing juga di bumi Thailand, Lapangan Terbang Suvarnabhumi atau dikenali sebagai lapangan terbang antarabangsa Bangkok baru.





    tgh nk pick up luggage.



    masih di airport bangkok, pada ketika tu byk patung2 hiasan yang mcm di dlm gambar ini.

Terpegun kita bila jejak je kaki kat sini, besar tul lapangan antarabangsa Bangkok ni, turun jer dari kapal terbang kena naik bas yg disediakan ke terminal, lepas tu mcm biasa lah kena settle pasal passport dan segalanya la.Untuk ke Hotel, kami hanya mengambil shuttle bus yg memang byk dari airport, tawar menawar sedikit puas hati dgn harga yg ditawarkan kami pun bergerak ke hotel. Harga shuttle bus ni kita dah x ingat ya sebab dah lama mungkin sebab kita tak bayar jadi memang tak berapa ingat. Hotel memang telah di booking awal2 oleh orang yg belanja kita ni, kita menginap di Hotel Holiday Inn di Silom Road. Sampai jer di hotel, lepas check in semua nk rest n tido.

 My hubby dekat travel agensi yang terdapat di airport Bangkok, just survey tempat2 yg menarik di    sini dan harga pakej yg ditawarkan.


     Di lobby Hotel Holiday Inn.



Bersambung di entry - Me cinta Bangkok - hari kedua.

No comments:

Post a Comment